Naudingi patarimai

Vandens nauda mūsų organizmui

vandens nauda

Vanduo – labiausiai paplitęs Žemėje junginys. Žemės vandeninis apvalkalas – hidrosfera – sudaro 71% Žemės paviršiaus. Vanduo atliko ir atlieka lemiamą vaidmenį Žemės geologijos istorijoje, klimato ir orų formavime, medžiagų apykaitoje, gyvybės fiziologijoje ir biologinėje sferoje.

Kas yra vanduo?

Vanduo – bespalvis ir bekvapis skystis. Vanduo (divandenilio oksidas) turi 88,6% deguonies ir 11,4 % vandenilio (pagal masę): tai atitinka H2O .

Vandens vartojimas

Ar dažnai mes atkreipiame dėmesį į suvartojamą vandens kiekį per dieną? Jeigu atsakymas ne, kodėl? Juk vanduo mūsų organizmui gyvybiškai svarbus (50 – 70 proc. sudaro kūno masės). Kuo dažniau drėkinsime savo gleivinę, tuo ji galės atlikti tinkamai savo funkciją ir nebus atviri “vartai” viruso patekimui į organizmą.

Kas atsitiks su mano kūnu bei sveikata, jei ilgesnį laiką vartosiu per mažai vandens?

Jeigu negauna mūsų organizmas laiku pakankamą skysčių kiekį, jis pasisavinamas iš kraujo ir organų audinių. Kraujotaka sulėtėja ir pablogėja raumenų bei kitų organų aprūpinimas deguonimi.

Simptomai, kurių galima išvengti vartojant pakankamą skysčių kiekį:

  • silpnumas, nuovargis ir mieguistumas;
  • žemas kraujospūdis;
  • širdies ritmo pakitimai;
  • kartais jaučiamas labai stiprus troškulys;
  • šlapimo kiekio sumažėjimas bei jo spalvos pakitimai;
  • galvos skausmai;
  • akių sausumas;
  • sausa burnos gleivinė;
  • gebėjimo susikoncentruoti praradimas;
  • šaltos rankos ir pėdos;
  • naktiniai mėšlungiai;
  • galimi sąnarių skausmai;
  • nešvari arba išsausėjusi oda;
  • raumeninės kūno masės sumažėjimas;
  • virškinimo sistemos sutrikimas ir vidurių užkietėjimas.

Užkirskime kelią nemaloniems pojūčiams išgerdami daugiau vandens. Tai nėra sunku, reikia tiesiog visada šalia turėti, o dar geriau visada matyti, tai primins apie mūsų ištroškusį organizmą.

vanduo mums

Kaip tinkamai vartoti vandenį 

  • 1 kg kūno mazės reikia – 30ml vandens
  • Gerkite mažais gurkšniais ir lėtai
  • Negerkite šalto vandens
  • Prieš nuryjant palaikykite truputį burnoje ir tik tada nurykite
  • Rekomenduojama gerti vandeni sėdint tiesia nugara
  • Negerti vandens valgio metu
  • Atsigerkite vandens prieš šlapindamiesi ir negerkite iškart po šlapinimosi
  • Visada turėkite matomoje vietoje buteliuką, taip bus sunkiau pamiršti

Koks kiekis vandens mums reikalingas?

Reikalingas vandens kiekis priklauso nuo amžiaus, klimato sąlygų, nuo bendros sveikatos būklės bei nuo individualių organizmo savybių, mitybos ir fizinės veiklos lygio ir yra apskaičiuotas pagal vieną iš  žemiau pateiktų formulių:

  1. Jeigu per dieną žmogaus sunaudojamo maisto energetinė vertė apie 2000-2500 kilo kalorijų , tai vienai suvartojamai kilo kalorijai reikia 1 ml skysčio per dieną.
  2. Vienam žmogaus kūno svorio kilogramui reikia per dieną gauti 30-35 ml vandens: pvz. 70 kg x 35 ml = 2450 ml.

 

„Vanduo! Tu neturi nei skonio, nei kvapo – tavęs nusakyti negalima, tavimi gardžiuojamės nežinodami tavęs. Netinka sakyti, kad tu būtinas gyvybei, tu pats esi gyvybė. Tu pats didžiausias turtas pasaulyje” Antuanas de Sent Egziuperi

Related posts
Naudingi patarimai

Moteris žydinti gėlė

Naudingi patarimai

Ar bulvės mūsų mityboje yra priešas?

Naudingi patarimai

Nėštumas - įspūdingas ir atsakingas laikotarpis

Naudingi patarimai

Viskas apie skydliaukę

Sign up for our Newsletter and
stay informed
[mc4wp_form id="14"]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *