Naudingi patarimai

Kas yra geležis ir kodėl verta pasirūpinti, kad organizme jos netrūktų

Geležies šaltiniai
„Valgyk daugiau mėsos – gausi pakankamai geležies“, „Koks išbalęs, turbūt trūksta geležies“… Tokius ir panašius pamokymus girdime nuo vaikystės. Bent vienas buvo adresuotas ir Jums? Greičiausiai dabar daugelis linksite galva. Taigi, kodėl taip svarbu, jog organizme netrūktų geležies? Kokią funkciją ji atlieka ir kokią įtaką daro sveikatai bei savijautai?

Kas yra geležis ir kokią funkciją organizme atlieka?

Geležis yra vienas iš svarbiausių žmogaus organizmui mikroelementų bei sudėtinė kraujo dalis. O kertinė geležies funkcija organizmepernešti deguonį ir aprūpinti juo visas ląsteles bei kitus audinius. Tačiau nedera pamiršti ir kitų aspektų, pavyzdžiui, to, jog geležis ypatingai svarbi vaikų augimui, imuninei sistemai, efektyviai apsaugai nuo įvairių ligų ir t.t.

Kodėl būtina gauti pakankamai geležies?

Jau aptarėme, kad geležis aprūpina audinius deguonimi, transportuodama jį per kraują. Taip pat geležies stoka siejama su mažakraujyste, todėl tinkamas geležies kiekis organizme leidžia išvengti šios būklės. Būtina paminėti ir tai, jog geležis reikšminga įsisavinant baltymus, jos vaidmuo nepamainomas ir raudonųjų kraujo kūnelių gamybos procese, taip pat ji labai svarbi ir hemoglobino gamybai.Tuo dar nesibaigia geležies privalumai, vaidmuo bei svarba, nes ši maistinė medžiaga teigiamai prisideda prie energingumo, sveiko metabolizmo, palaiko ląstelių sveikatą, dalyvauja galybėje fermentų funkcijų, ypač maistinių medžiagų virškinimo bei įsisavinimo procesuose. Nereikėtų pamiršti geležies svarbos ir smegenų bei širdies veiklai, taip pat grožiui – maistinė medžiaga labai vertinga plaukams, nagams bei odai.
Geležis itin reikšminga paauglėms ir suaugusioms moterims iki menopauzės, mat kiekvieną mėnesį prarasdamos tam tikrą kiekį kraujo menstruacijų metu jos turi padidėjusią riziką atsirasti geležies stokai. Tad šio amžiaus moterų paros geležies poreikis yra 18 mg.
geležis padeda širdžiai
Štai toks įspūdingas geležies privalumų spektras neleis suabejoti, jog ji nepaprastai svarbi, tad būtina užtikrinti tinkamą kiekį organizme ir išvengti geležies trūkumo.

Kas išduoda, jog organizme stokojama geležies?

Geležies trūkumą pagrįstai galite įtarti, jeigu:

  • Vargina didelis nuovargis, jėgų stoka
  • Pasireiškia chroniškas silpnumas
  • Išbalusi oda
  • Vargina greitas širdies plakimas, širdies ritmo sutrikimai, skausmas krūtinės srityje
  • Trūksta oro, svaigsta galva, skauda galvą
  • Jaučiate, jog pėdos ir rankos yra šaltos
  • Skilinėja ir lūžinėja nagai

Kokiuose maisto produktuose gausu geležies?

Yra daugybė puikių geležies šaltinių, iš kurių galima rinktis, tačiau čia pateikta keletas produktų, kuriuose gausu geležies:

  1. Spirulina (mėlynasis dumblis): ~30 gramų yra net 8 mg geležies (44% dienos normos). Labai svarbi vegetarams, kai geležies reikia gauti iš augalinių produktų. Jame taip pat yra svarbiausių amino rūgščių, geležies, baltymų, B vitaminų bei C,D ir E vitaminų. Daug geležies yra kitame melsvadumblyje – chlorella.
  2. Kepenys. ~100 gramų ekologiškų jautienos kepenų turi 4,05 mg geležies (22,5 % dienos normos). Kalbant apie geležį, o yapatingai gyvulinės kilmės, kepenys yra geriausias pasirinkimas. Jeigu jums tikrai geležies trūkumas būtinai pietums pasidarykite kepenų. Kepenyse  yra ne tik geležies, bet ir folatų bei vitamino B12.
  3. Žole šeriamų galvijų mėsa. Vienas liesas žole šeriamų galvijų kepsnys (214 gramų) turi 4 mg geležies (22% dienos normos). Žole šeriamų galvijų mėsoje be geležies taip pat yra didesnis kiekis su vėžiu kovojančių antioksidantų A ir E kiekis, nei grūdais šeriamų galvijų mėsoje.
  4. Lęšiai. ½ puodelio yra 3,3 mg geležies (19% dienos normos). Lęšiai turi daugybę maistingų medžiagų ir papildo mitybą baltymais.
  5. Juodasis šokoladas. ~30 gramų yra 3,3 mg geležies (19% dienos normos). Jeigu vartojate juodą šokoladą, jūs ne tik patenkinate savo saldumynų poreikį, bet taip pat gaunate nemažą kiekį geležies.
  6. Špinatai. ½ puodelio virtų turi 3,2 mg ( 17,8 % dienos normos). Šiuose žaliuose lapuose yra gausu geležies bei daugybė kitų maistingų medžiagų.
  7. Sardinės. ¼ puodelio yra 1,8 mg (10% dienos normos). Šios mažos žuvys turbūt geriausiai yra žinomos dėl didelės omega-3 rūgščių ir vitamino D koncentracijos. Jose taip pat yra nemažas kiekis geležies.
  8. Juodosios pupelės. ½ puodelio yra 1,8 mg (10% dienos normos). Juodose pupelėse yra gausu geležies, baltymų bei skaidulinių medžiagų. Jos suteikia ilgalaikės energijos krakmolo pavidalu, kuris virsta puikiu angliavandenių šaltiniu tiems, kurie turi atsparumą insulinui (hormonas, mažinantis cukraus kiekį kraujyje), taip pat ir tiems, kas serga diabetu ar turi riziką juo sirgti.
  9. Pistacijos. ~30 gram yra  1,1 mg (6,1 % dienos normos). Norinties numesti svorio ir tiems, kas ieško sveikų užkandžių, labiausiai rekomenduojamos maistingosios pistacijos. ~30 gramų arba 49 branduoliuose (standartinė porcija) yra geležies, taip pat vitamino B6 (25% dienos normos), tiamino (20% dienos normos) ir vario (20% dienos normos). Iš riešutų, pistacijos yra vienas geriausių geležies šaltinių.
  10. Razinos. ¼ puodelio yra 1,1 mg (6,1 % dienos normos). Razinose gausus kiekis geležies. Taip pat geležies gausu slyvose ir figose.

Geležies įsisavinimas

Faktoriai, kurie padeda pasisavinti geležį:

  • Heminės geležies šaltinis
  • Dvivalentė geležis (iš geležies bisglicinato chelato)
  • Vitaminas C

Faktoriai, kurie trukdo pasisavinti geležį:

  • Daug kalcio turintys produktai
  • Arbatoje ir kavoje esantys taninai
  • Fitatai, esantys grūduose, sėlenose, sojų pupelėse
  • Kaušinių tryniuose esantis baltymas fosvinas
  • Oksalatai

Kodėl verta rinktis NeoLife geležies papildus „Formula IV“?

  • Šie „NeoLife“ linijos papildai savo sudėtyje turi daug polivitaminų bei mineralų, tarp kurių ir tokia reikalinga organizmui geležis. Papilde naudojama iš petražolių gauta geležis.
  • Papildą sudaro: baltymai, mineralai, vitaminai, fermentai, angliavandeniai, lipidai bei steroliai. Pavydėtinai platus maistinių medžiagų spektras papildys Jūsų mitybą.
  • Dar šis aukštus kokybės reikalavimus atitinkantis papildas aprūpins Jūsų ląsteles maitinančiomis, vertingomis maistinėmis medžiagomis: vitaminais A, D, B grupės, C, E. Ypač naudingas „Tre-en-en“ grūdų koncentratas.
  • Kuriant šiuos papildus pagalvota ne tik apie vertingiausias sudedamąsias dalis, bet ir apie visumą, todėl produkto veiksmingumą dar labiau didina minkštos želatinos kapsulės su natūraliu chlorofilu.

Formula IV

Neolife Vitaminas C smarkiai pagerina geležies absorbciją iš neheminės geležies šaltinių.

Related posts
Naudingi patarimai

Ar bulvės mūsų mityboje yra priešas?

Naudingi patarimai

Nėštumas - įspūdingas ir atsakingas laikotarpis

Naudingi patarimai

Viskas apie skydliaukę

Naudingi patarimai

Ar riebalai pagrindinė priežastis nutukti? Viskas apie riebalus

Sign up for our Newsletter and
stay informed
[mc4wp_form id="14"]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *