Naudingi patarimai

Ar bulvės mūsų mityboje yra priešas?

Viena iš dažniausiai valgomų daržovių yra bulvė. Europiečiai bulves valgo maždaug penkis amžius, o savo gimtinėje – Centrinėje ir Pietų Amerikoje, jos auginamos jau kelis tūkstantmečius. Šiandien yra daugiau nei tūkstantis bulvių rūšių. Dėl atsparumo temperatūros kaitai ir kenkėjams šios daržovės auginamos ir valgomos visame pasaulyje.

Ketvirtadalį bulvės svorio sudaro sausosios medžiagos, iš kurių beveik 90 proc. yra krakmolas. Bulvėse taip pat yra daug vitamino C. Išvirę 200 g bulvių su lupenomis, turėsite visą askorbininės rūgšties dienos normą (tiesa, vitamino C kiekis bulvėse priklauso nuo jų veislės, dirvožemio, drėgmės bei temperatūros). Bulvėse taip pat yra baltymų apie 20 proc., nes baltymas kaupiasi iškart po žievele, kurią prieš verdant dažniausiai nulupame, tad naudingiausios bulvės yra virtos su lupena. Šiuose žemės gumbuose gausu ir B grupės vitaminų, kalio, fosforo, folio rūgšties, karotino.

Bulvių krakmolas labai vertingas mūsų organizmui angliavandenis (polisacharidas). Išvirusios krakmolingos bulvės būna miltingos ir maistingos. Tačiau ilgai laikomose bulvėse krakmolas virsta paprastų angliavandenių junginiais ir praranda didžiąją savo vertę.

Bulvės nauda

Bulvių nauda organizmui

  • Bulvės skatina šlapimo išsiskyrimą, mažina pabrinkimus ir tinimus, slopina spazmus bei saugo nuo širdies aritmijos.
  • Kadangi bulvėse yra labai daug kalio, vitamino B1 bei fosforo, jas galima vadinti nepakeičiamu produktu žmonėms, sergantiems širdies bei kraujagyslių ligomis.
  • Be to, bulvėse esančios veikliosios medžiagos skatina tulžies išsiskyrimą, gydo opas, malšina skausmą, mažina rūgštingumą bei slopina uždegimus, stimuliuoja kraujodarą.
  • Bulvės subalansuoja rūgščių ir šarmų pusiausvyrą organizme, stimuliuoja virškinimą bei naudingųjų žarnyno bakterijų veiklos procesus; gerina kepenų ir inkstų veiklą, pašalina iš organizmo cholesterolio perteklių, suriša sunkiųjų metalų druskas, nitratus bei nitritus; taip pat spartina medžiagų apykaitos procesus ir suteikia sotumo.
  • Geros kokybės bulves patartina vartoti žmonėms, sergantiems kraujotakos organų ligomis, inkstų ligomis, sergant skrandžio bei dvylikapirštės žarnos opalige, mažakraujyste, ateroskleroze, tulžies pūslės akmenlige, nutukimu ir cukriniu diabetu, o taip pat nuo vidurių užkietėjimo.
  • Reguliariai valgant bulves kartu su daržovių salotomis, žalumynais bei prieskoninėmis daržovėmis, organizme nesikaupia šlapimo rūgštis – dėl to išvengiama podagros bei arterinio kraujo spaudimo padidėjimo.
  • Kadangi bulves puikiai pasisavina organizmas: neapkrauna skrandžio sunkiai virškinamomis balastinėmis medžiagomis, jos labai rekomenduojamos nusilpusiems ligoniams ir seniems žmonėms.

Gaila, kad šiais laikas vyrauja mitas, kad bulvės yra blogis ir kenkia svoriui, todėl jų dažnai atsisakoma. Į savo mitybą būtinai įtraukite šią daržovę, tik vartokite tinkamais kiekiais ir rinkitės virtas, o dar geriau virtas su lupena.

Jeigu jums buvo naudingas šis straipsnis taip pat rekomenduoju paskaityti apie chia sėklų naudą.

Related posts
Naudingi patarimai

Moteris žydinti gėlė

Naudingi patarimai

Nėštumas - įspūdingas ir atsakingas laikotarpis

Naudingi patarimai

Viskas apie skydliaukę

Naudingi patarimai

Ar riebalai pagrindinė priežastis nutukti? Viskas apie riebalus

Sign up for our Newsletter and
stay informed
[mc4wp_form id="14"]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *